Kraj

W kwietniu ruszy kampania programu konsumenckiego "Wiem, co wybieram"

W kwietniu br. ruszy kampania mediowa promująca program konsumencki "Wiem, co wybieram". Jej organizatorami są czterej polscy producenci żywności: Bakalland...

W kwietniu br. ruszy kampania mediowa promująca program konsumencki “Wiem, co wybieram”. Jej organizatorami są czterej polscy producenci żywności: Bakalland SA, Unilever Polska, Rieber Foods Polska i Frosta.

Program “Wiem, co wybieram” ruszył jesienią ub.r. Polega na znakowaniu produktów żywnościowych i ma ułatwić konsumentom wybór takich produktów, w których zawartość tłuszczów nasyconych, kwasów tłuszczowych trans, soli i cukru jest zgodna z międzynarodowymi zaleceniami żywieniowymi. Program jest odpowiedzią producentów na apel Światowej Organizacji Zdrowia dotyczący dostosowania receptur produktów żywnościowych do zaleceń żywieniowców, a także bardziej praktycznego oznaczania produktów.

Polska jest jednym z pierwszych krajów, gdzie wprowadzany jest program “My Choice”. Dotychczas logo programu umieszczono na produktach w Holandii, we Francji, w Grecji i Stanach Zjednoczonych. Pierwsze produkty z logo “Wiem, co wybieram” już się pojawiły w Polsce, są to m.in. majonezy Hellmann’s i herbaty Lipton firmy Unilever.

Działania PR na rzecz programu prowadzi agencja Questia. Prawdopodobnie także ona będzie realizatorem kampanii konsumenckiej. Powstaje także strona internetowa programu. Jej autor i szczegóły kwietniowej kampanii są jeszcze nieznane. (MKS)