Kraj

Kampania społeczna zwraca uwagę na problem mniejszości etnicznych

Trwa kampania społeczna organizowana przez Związek Gmin Wyznaniowych Żydowskich w RP. Ogólnopolska akcja wykorzystująca głównie billboardy w centrach kilkunastu miast...

Trwa kampania społeczna organizowana przez Związek Gmin Wyznaniowych Żydowskich w RP. Ogólnopolska akcja wykorzystująca głównie billboardy w centrach kilkunastu miast potrwa do końca stycznia br. Koncept kreatywny wykorzystuje czarno-białe portrety z hasłami dotyczącymi podwójnej tożsamości etnicznej (m.in. “Jestem Tatarką. Jestem Polką”, “Jesteśmy Ormianami. Jesteśmy Polakami”). Kampania ma na celu uświadomienie faktu, że w Polsce mieszkają mniejszości narodowe i etniczne, a ich członkowie (m.in. Żydzi, Karaimi, Romowie i Ukraińcy) czują się także Polakami. Wsparciem części outdoorowej będzie reklama prasowa. 10 stycznia br. wystartuje także strona www.wielkiemalenarody.eu zaprojektowana przez Małgorzatę Rybak (BlueAlmonds). Do współpracy przy kreacji kampanii organizatorzy zaprosili m.in. Bogdana Krężela, uznanego polskiego fotografika portrecistę.

Kampania jest realizowana w ramach Europejskiego Roku Równych Szans dla Wszystkich. (KC)