Kraj

BAV Consulting wystartowała; planowane wzmocnienie Wundermana

W grupie Young & Rubicam Brands zaczął funkcjonować nowy dział - BAV Consulting. W przyszłości - do końca br. -...

W grupie Young & Rubicam Brands zaczął funkcjonować nowy dział – BAV Consulting. W przyszłości – do końca br. – dział ten otrzyma niezależność prawną.

Działalność BAV Consulting koncentruje się na oferowaniu wszystkim spółkom w grupie Young & Rubicam Brands, ich klientom oraz klientom zewnętrznym porad strategicznych na podstawie wyników badania BAV, a także szeroko pojętego doradztwa w sprawie marki.

– BAV Consulting powstał przede wszystkim po to, by w pełni wykorzystać możliwości związane z BAV-em, czyli Brand Asset Valuator – mówi Marek Staniszewski, chief strategic officer Y&R Brands, odpowiedzialny za rozwijanie BAV Consulting. – Jest badaniem na tyle unikatowym, że jako jedyne pozwala obliczyć rzeczywistą, konkretną wartość marki, a także na tyle kompleksowym, że potrzebny jest zespół, który tylko nim się będzie zajmował.

Do pracy w BAV Consulting został delegowany Artur Puszkiewicz, wcześniej senior strategy planner Y&R, obecnie senior analityk i planer BAV oraz senior brand coach.

– Współpracujemy z firmą coachingową – dodaje Staniszewski – wspólnie udało nam się stworzyć specjalne narzędzia do brand coachingu. Polega to na założeniu, że marka rozwija się jak człowiek i to, co się liczy, to jej osobowość. Dlatego naszym zdaniem będzie nie zmienianie marek, ale ich doskonalenie.

Strategia działania BAV Consulting zakłada także pracę z zewnętrznymi konsultantami, specjalistami w danych dziedzinach.

Klientami BAV Consulting są już firmy Danone i Kamis SA, finalizowana jest także umowa o współpracy z kolejnym klientem, którego nazwa na razie nie została podana (jest to klient niewspółpracujący z żadną ze spółek w grupie).

Powstanie BAV nie zamyka planów rozwoju Y&R Brands na 2008 rok. Według zapowiedzi Beaty Mońki, prezesa Y&R Brands, zostanie wzmocniona agencja Wunderman. Nie jest wykluczone, że odbędzie się to za pośrednictwem akwizycji, która od jakiegoś czasu była przygotowywana. Do momentu jednak zakończenia tego procesu Beata Mońka nie podaje na ten temat żadnych szczegółów.

Planowane jest także poszerzenie kompetencji grupy w dziedzinie internetu (dział projektów internetowych istnieje w agencji Wunderman). W tym wypadku także nie jest wykluczona akwizycja. Mońka jednak nie wyjaśnia, czy w grupie planowane jest powstanie niezależnej spółki do realizacji projektów internetowych.

(AMS)