Kraj

Wartość handlu spożywczego wzrosła w ub.r. o 14,6 proc.

Wartość detalicznego handlu spożywczego wzrosła w 2007 r. o 14,6 proc. w stosunku do roku 2006 - wynika z danych...

Wartość detalicznego handlu spożywczego wzrosła w 2007 r. o 14,6 proc. w stosunku do roku 2006 – wynika z danych firmy badawczej PMR. Wartość tego rynku wynosiła w ub.r. 220 mld zł. Nadal dominującą pozycję mają małe sklepy, bo hipermarketom przypada obecnie 12,3 proc. rynku.

Raport firmy PMR wyróżnia też dwa ważne trendy – rozwój delikatesów i sklepów convenience. Analitycy PMR szacują, że w 2007 czołowe sieci delikatesowe: Piotr i Paweł, Alma, Bomi i Stokrotka Premium, otworzyły 30 nowych placówek. Z kolei sklepy convenience mają już ok. 2,5 proc. całego rynku detalicznego, co daje przychody na poziomie 5,3 mld zł. Do czołowych sieci raport zalicza: Eurocash, Żabkę i Groszek. W roku 2008 pojawią się formaty convenience sieci zagranicznych – Tesco Express i Carrefour 5 minut. (TW)