Kraj

PKO BP reaktywuje markę Inteligo; większe nakłady, wkrótce przetargi

PKO BP podjęło strategiczną decyzję: reaktywuje markę Inteligo jako markę wirtualnego banku. Dla "tradycyjnych" kont z dostępem online stworzy nową...

PKO BP podjęło strategiczną decyzję: reaktywuje markę Inteligo jako markę wirtualnego banku. Dla “tradycyjnych” kont z dostępem online stworzy nową markę iPKO (w miejsce dotychczasowej PKO Inteligo).

PKO przejęło Inteligo Financial Services (IFS), które zarządza Inteligo, w 2002 r. Wtedy Inteligo miało ok. 190 tys. klientów, obecnie ma ok. 700 tys. – Przez ostatnie trzy lata w praktyce nie było żadnych nakładów na komunikację marketingową marki. Teraz to się zmieni – zapowiada Jacek Komaracki, prezes IFS. – Chcemy odnowić wizerunek emocjonalny marki, aktywnie komunikować nową ofertę i wspierać cele sprzedażowe – dodaje. Zapowiada, że wydatki na marketing i reklamę wzrosną, o ile – jeszcze nie wiadomo, gdyż budżet jest domykany.

Obecnie Inteligo współpracuje z agencją reklamową Scholz & Friends i domem mediowym ZenithOptimedia (obsługują grupę PKO BP). Jednak jak zapowiada Monika Nowaczewska, dyr. marketingu IFS, firma zamierza przeprowadzić przegląd agencji reklamowych, a także agencji PR-owych i agencji BTL/marketing services.

– Wtedy dopiero zdecydujemy, czy działania wizerunkowe i kolejne kampanie będziemy realizować z Scholz & Friends, czy z nową agencją – twierdzi.

Obecnie Inteligo ma 700 tys. klientów i 2 mld zł depozytów. Przedstawiciele PKO BP nie kryją, że bardziej niż na zwiększeniu bazy klientów zależy im na aktywizacji już posiadanych (więcej przychodów z większej liczby transakcji).

Inteligo od początku konkuruje z mBankiem (bankowość elektroniczna BRE Banku), który ma ponad 1,6 mln klientów i 7 mld zł depozytów. Niedawno ING Bank Śląski rozpoczął aktywne starania o klientów internetowych, oferując im konto ING Direct. Zapowiada długofalowe działania reklamowe (patrz DS “MMP” z 15 stycznia) i deklaruje, że w ciągu roku chce pozyskać 100 tys. klientów. Tylu klientów rocznie pozyskuje Inteligo i Komaracki twierdzi, że w br. powinno być podobnie. W marcu ub.r. system bankowości elektronicznej uruchomił też Toyota Bank. (MB)