Zagranica

Blue-ray coraz bliżej zwycięstwa nad HD DVD

Toshiba jest coraz bliższa decyzji o rezygnacji z propagowania swojego formatu HD DVD, gdyż konkurencyjny format zapisu płyt DVD Blue-ray...

Toshiba jest coraz bliższa decyzji o rezygnacji z propagowania swojego formatu HD DVD, gdyż konkurencyjny format zapisu płyt DVD Blue-ray stworzony przez Sony zdobywa coraz szersze poparcie i wygrywa wyścig o dominację. Toshiba twierdzi, że nie podjęła jeszcze żadnych ostatecznych decyzji, ale w najbliższym czasie ma się zebrać kierownictwo koncernu, które ma podjąć decyzję co do przyszłości formatu HD DVD.

Decyzja Toshiby wynika z faktu, iż największe sieci handlowe, takie jak m.in.: Wal-Mart, Best Buy czy Netflix, zdecydowały o zaniechaniu sprzedaży płyt nagranych w HD DVD na rzecz płyt Blue-ray. W ubiegłym miesiącu wytwórnia Warner Bros. ogłosiła, że będzie wydawać płyty nagrane wyłącznie w Blue-ray. Już obecnie 70 proc. płyt z filmami z Hollywood na DVD wydawane jest na Blue-ray. Sony Pictures Home Entertainment ogłosiło, że “Spiderman 3” okazał się najlepiej sprzedającym się do tej pory filmem w formacie Blue-ray. Tylko dwie wytwórnie – Paramount i Universal – nadal optują za formatem HD DVD. Po stronie formatu Blue-ray opowiedziały się natomiast: Warner Bros., Sony Pictures, Walt Disney i 20th Century Fox.

Według analityków rynku RTV decyzja Toshiby o wycofaniu się z formatu HD DVD uchroni konsumentów przed niepotrzebnymi stratami, tak jak to miało miejsce w latach 80., gdy o dominację rywalizowały formaty zapisu VHS i Betamax. (“BrandRepublic”)