Kraj

IGRZ ZMIENIA FORMUŁĘ RAPORTU O REKLAMIE ZEWNĘTRZNEJ

Radykalnej zmianie ma ulec redakcja kwartalnego raportu ilościowego dotyczącego sytuacji na rynku reklamy zewnętrznej. Jego autorem po raz pierwszy będzie...

Radykalnej zmianie ma ulec redakcja kwartalnego raportu ilościowego dotyczącego sytuacji na rynku reklamy zewnętrznej. Jego autorem po raz pierwszy będzie Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej (IGRZ). Dane na temat poszczególnych nośników tego medium mają zostać usystematyzowane wedle nowych kryteriów. Przede wszystkim chodzi o uwypuklenie informacji na temat konstrukcji tworzących kompletne sieci o zasięgu ogólnopolskim (nośniki tradycyjne i podświetlane) oraz ich przyporządkowanie poszczególnym grupom kapitałowym wedle aktualnej sytuacji własnościowej na rynku. Ponadto zrezygnowano z układania rankingu, który brał pod uwagę kryterium ilościowe. W jego miejscu ma się pojawić rubryka, gdzie znajdą się informacje o przychodach poszczególnych firm reklamy zewnętrznej (dane będą gromadzone na podstawie przesyłanych deklaracji finansowych oznaczonych symbolem CIT 8). Raport w nowym kształcie (uwzględniający stan aktualny na koniec grudnia 2000 r.) pojawi się prawdopodobnie pod koniec lutego br. Dotychczas był on przygotowywany pod auspicjami likwidowanego obecnie Stowarzyszenia Reklamy Zewnętrznej. (JP)