Biuro reklamy TVN wprowadzi w najbliższych miesiącach konieczność gwarantowania przez agencje zakupu zarezerwowanych w cenniku kampanii. Piotr Tyborowicz, szef biura reklamy TVN, nie określa dokładnie, w jakim miesiącu dojdzie do zmiany. – Po jej wprowadzeniu nie będą możliwe ilościowe korekty, tj. klienci nie będą mogli wycofywać się ze składanych po otwarciu ramówek deklaracji, iż w danym miesiącu alokują w TVN określony budżet – zapowiada Piotr Tyborowicz.
Kierownictwo biura reklamy TVN zapowiada także na kwiecień bardziej radykalną niż marcowa podwyżkę cen (CPP cennikowe wzrosło wg szacunków stacji o 25-30 proc. brutto w stosunku do marca ub.r.). Dokładna wielkość planowanej podwyżki nie została jeszcze ustalona.
Obecnie klienci nie są formalnie zobowiązani do zakupu zarezerwowanych po otwarciu ramówek spotów.
Zdaniem Piotra Piętki, wiceprezesa zarządu Starcomu, wprowadzenie konieczności gwarancji na zakup składanych przez agencje zleceń rozwiąże problemy z overbookingiem, a także pozwoli TVN na realną ocenę popytu i wzmocni jego kontrolę nad zasobami. – Mam nadzieję, że podobny ruch wykona Polsat, co ujednolici politykę handlową stacji na polskim rynku – mówi Piętka.
Przypomnijmy, że TVP oczekuje od klientów gwarancji kupowania zarezerwowanych w systemie cennikowym kampanii reklamowych. (JN)