Kraj

ATM Grupa odnotowała w 2007 r. wzrost przychodów o 30 proc.

Spółka ATM Grupa, producent programów telewizyjnych, uzyskała za cztery kwartały 2007 r. przychody w wysokości 114 mln zł, co oznacza...

Spółka ATM Grupa, producent programów telewizyjnych, uzyskała za cztery kwartały 2007 r. przychody w wysokości 114 mln zł, co oznacza wzrost o 30 proc. w stosunku do 2006 r. O 22 proc. zwiększył się także zysk netto (z 19,8 mln zł w 2006 r. do 24,1 mln po IV kwartale 2007 r.). Zysk operacyjny w 2007 r. osiągnął poziom 27,2 mln, a EBITDA 35,3 mln zł. – Wyniki finansowe są rezultatem intensyfikacji działań, zarówno na polu tradycyjnej produkcji telewizyjnej, jak i na polu nowatorskich kanałów dystrybucji – mówi Tomasz Kurzewski, prezes spółki ATM Grupa. W 2007 r. ATM Grupa przeprowadziła drugą emisję akcji, dzięki której pozyskała środki pozwalające na finansowanie wybranych projektów. Firma realizowała strategię umacniania polskiego rynku producentów telewizyjnych, a także weszła w główny etap rozszerzania kanałów dystrybucji swoich programów. Wspólnie z Agorą uruchomiła platformę internetową TiVi.pl – w ramach spółki A2 Multimedia – oraz zawarła dwie umowy dotyczące przejęcia podmiotów z sektora niezależnych producentów – kupiła 75 proc. udziałów Studia A oraz 100 proc. udziałów spółki Profilm. (PM)