Kraj

CZY AGENCJA BURSON-MARSTELLER ZAMKNIE SWÓJ POLSKI ODDZIAŁ?

Według niepotwierdzonych informacji sieciowa agencja public relations Burson-Marsteller (BM) zamierza zamknąć swój oddział w naszym kraju. Przedstawiciele agencji odmawiają komentarza...

Według niepotwierdzonych informacji sieciowa agencja public relations Burson-Marsteller (BM) zamierza zamknąć swój oddział w naszym kraju. Przedstawiciele agencji odmawiają komentarza w tej sprawie. Prawdopodobnie dopiero dzisiaj oficjalnie wypowie się na ten temat szef polskiego oddziału Alan VanderMolen. Do chwili zamknięcia tego wydania “DS MiMP” nie udało się również pozyskać komentarza Thomasa Blacha, który jest odpowiedzialny w strukturach BM za region Europy Centralnej. Przedstawiciele klientów współpracujących z polskim oddziałem agencji są albo zaskoczeni tą informacją, albo też nie chcą jej potwierdzić, jak choćby Janusz Lubiejewski, wicedyrektor ds. marketingu w Horteksie. Agencja BM otworzyła swój oddział w Polsce w 1992 r. Jej kluczowymi klientami są firmy: Boeing International, Hortex Holding SA, SmithKline Beecham, Unilever Polska oraz Visa International. Przychody firmy w 1998 r. wyniosły 2,5 mln dol., a rok później – 2,7 mln dol. BM zatrudnia w Polsce 25 pracowników etatowych oraz korzysta z usług 10 współpracowników. Agencja jest częścią globalnej grupy WPP, do której należą m.in. sieciowe agencje reklamowe Ogilvy & Mather, J. Walter Thompson i Young & Rubicam. (MKS)