Kraj

ATM Grupa zapowiada ekspansję zagraniczną formatów TV

Firma ATM Grupa, producent formatów telewizyjnych, zapowiada dalszą ekspansję produkcji na rynkach międzynarodowych. - W ostatnich latach podejmujemy szereg działań...

Firma ATM Grupa, producent formatów telewizyjnych, zapowiada dalszą ekspansję produkcji na rynkach międzynarodowych.

– W ostatnich latach podejmujemy szereg działań w celu rozszerzenia naszej działalności na rynki zagraniczne, zwłaszcza Unii Europejskiej – mówi Maciej Grzywaczewski, wiceprezes zarządu ATM Grupa.

Firma w ostatnim czasie sprzedała licencje na autorskie programy odbiorcom zagranicznym, m.in. do Nowej Zelandii (teleturniej “Awantura o kasę”), do Włoch, Grecji oraz Hiszpanii (teleturniej “Gra w ciemno”), a także do Irlandii i na Ukrainę (licencję na reemisję serialu “Pierwsza miłość”). Sprzedany niedawno na czeski rynek teleturniej “Gra w ciemno” (czeski tytuł “Naslepo”) z powodzeniem pokazywany jest w stacji TV1. Międzynarodowa umowa dotyczy 43 odcinków formatu. Obecnie program emitowany jest co tydzień w każdą niedzielę o godz. 17.20. Teleturniej odnotowuje bardzo dobre wyniki oglądalności i rosnący udział w rynku. Udział widowni telewizyjnej (SHR) w grupie docelowej przekracza 20 proc., co daje mu drugą pozycję wśród programów emitowanych w tym paśmie w najważniejszych stacjach telewizyjnych w Czechach. (PM)