Kraj

K2 Internet opublikowała prospekt emisyjny, nie wyklucza wejścia do sieci

Agencja interaktywna K2 Internet opublikowała prospekt emisyjny. W ramach oferty publicznej oferowanych jest 33 tys. akcji. Spółka chce pozyskać z...

Agencja interaktywna K2 Internet opublikowała prospekt emisyjny. W ramach oferty publicznej oferowanych jest 33 tys. akcji. Spółka chce pozyskać z emisji ok. 10 mln zł.

Pieniądze będą przeznaczone na rozwój organiczny, gdyż K2 nie bierze pod uwagę poważniejszych akwizycji. Prezes K2 Janusz Żebrowski nie wyklucza natomiast, że za 2-3 lata agencja stanie się częścią większej sieci, która umożliwi jej dostęp do klientów zagranicznych. – Myślimy raczej o sojuszu z siecią agencji interaktywnych niż związaniu się z holdingiem reklamowym – mówi Janusz Żebrowski. Przyznaje jednocześnie, że przed podjęciem decyzji o wejściu na giełdę agencją interesowało się wiele holdingów komunikacji marketingowej.

Inny obszar rozwoju to usługi mobilne. – Nie zamierzamy konkurować z firmami wyspecjalizowanymi w masowej wysyłce SMS-ów. Będziemy specjalizować się w aplikacjach mobilnych do programów lojalnościowych i systemów obsługi klienta – zapowiada Żebrowski.

K2 Internet realizowała już sporo takich projektów, m.in. programy lojalnościowe dla Coca-Coli i Nokii, ale głównie z użyciem medium internetowego. Teraz zamierza obsługiwać także mobilny kanał w tego rodzaju akcjach.

Kilka miesięcy temu K2 kupiło 20 proc. udziałów w spółce FancyFon, która specjalizuje się w aplikacjach mobilnych.

Do głównych udziałowców K2 Internet SA należą założyciele firmy oraz fundusz venture capital bmp AG. Po pierwszych sześciu miesiącach 2007 r. przychody spółki osiągnęły blisko 11 mln zł (wzrost o 69 proc. rok do roku), natomiast zysk netto 0,7 mln zł (wzrost o 6 proc.). Spółka jeszcze nie podała wyników za cały 2007 r. (TW)