Kraj

W Polsce rośnie spożycie katalońskiego wina musującego Cava

Polacy wypili w ub.r. więcej katalońskiego wina musującego Cava - wynika z danych Consejo Regulador del Cava, organizacji nadzorującej produkcję...

Polacy wypili w ub.r. więcej katalońskiego wina musującego Cava – wynika z danych Consejo Regulador del Cava, organizacji nadzorującej produkcję trunku. Wśród importerów Cavy Polska zajęła w rankingu 27. miejsce, ale z dużym 18,1-procentowym wzrostem. W ub.r. Polacy kupili prawie 235 tys. butelek.

Na pierwszym miejscu pod względem konsumpcji Cavy w Europie wciąż znajdują się Niemcy, gdzie sprzedaż wyniosła 41 mln butelek. Wielka Brytania jest druga pod względem sprzedaży, z 5-procentowym wzrostem w stosunku do 2006 r. i 32,7 mln sprzedanych butelek.

W Polsce dwa najmocniejsze brandy Cavy to Freixenet dystrybuowany przez spółkę o tej samej nazwie i Mont Ferrant z portfolio firmy Wineria. Cava jest wciąż mniej znanym trunkiem niż francuski szampan, ale zdobywa szybko uznanie Polaków dzięki dobrej relacji jakości do ceny.

Consejo Regulador del Cava prowadzi od pewnego czasu kampanię promującą to wino w Polsce, którą realizuje agencja Multi Communications. (TW)