Kraj

OMG wprowadza do oferty Outdoor Media Integrator

Omnicom Media Group wprowadza Outdoor Media Integrator (OMI), narzędzie umożliwiające selekcję nośników out-of-home dostępnych na rynku. Wprowadzając ujednolicone opisy nośników...

Omnicom Media Group wprowadza Outdoor Media Integrator (OMI), narzędzie umożliwiające selekcję nośników out-of-home dostępnych na rynku. Wprowadzając ujednolicone opisy nośników na jednej platformie, OMG chce usprawnić weryfikację powierzchni ekspozycyjnych wszystkich oferentów. Wykorzystanie OMI ma ułatwić m.in. eliminację nośników znajdujących się w zbyt bliskiej odległości względem siebie oraz usprawnić jakościowe planowanie kampanii reklamowych dla klientów OMG.

– To pierwszy krok na drodze do standaryzacji tego medium. Planujemy rozwój tego narzędzia, wzbogacając je m.in. o ogólnodostępne informacje na temat natężenia ruchu – zapowiada Jakub Bierzyński, CEO OMG. Bierzyński liczy na zainteresowanie dostawców we współtworzeniu OMI, zaprasza także inne domy mediowe do uczestnictwa w projekcie. Współtwórcą oraz administratorem aplikacji OMI jest firma badawcza LabCon.

Tomasz Niziołek, szef MindShare WOW, komórki wyspecjalizowanej w planowaniu niestandardowej komunikacji OOH, docenia wysiłki OMG. Jego sceptycyzm budzi natomiast to, że oferty prezentowane w OMI pochodzić będą od dostawców, a to nie daje rzeczywistej gwarancji jakości nośnika. – Objazd kilku miast dokonywany przynajmniej raz w roku i wnioski z niego wyciągane znaczą dużo więcej dla jakości planowanej kampanii niż najlepsze nawet narzędzie software’owe – dodaje Niziołek. (JN)