Kraj

Wyborowa wprowadza zmiany w marce Ballantine's; planuje wsparcie

Wyborowa SA prowadzi relaunch 12-letniej odmiany szkockiej whisky marki Ballantine's. Produkt, w którym zmiany na poziomie globalnym wprowadzono we wrześniu...

Wyborowa SA prowadzi relaunch 12-letniej odmiany szkockiej whisky marki Ballantine’s. Produkt, w którym zmiany na poziomie globalnym wprowadzono we wrześniu ub.r., ma teraz nowe, nowocześniejsze opakowanie, którego elementy świecą się w świetle UV. Odmiana 12-letniej Ballantine’s jest pozycjonowana w kategorii whisky premium jako jedna z najtańszych (jej cena wynosi ok. 92 zł w handlu nowoczesnym i 103 zł w tradycyjnych sklepach za butelkę 0,7 l). Obecnie produkt ma ok. 7 proc. udziałów ilościowych w segmencie whisky premium. – Liczymy, że nowa butelka i planowane wsparcie pomogą nam zbudować silną pozycję tego wariantu produktu w segmencie – mówi Lidia Kłosowska, dyrektor marketingu Wyborowej SA, dystrybutora marki. Szczegółów wsparcia promocyjnego jednak nie ujawnia.

Ballantine’s planuje także nową kampanię reklamową wykorzystującą elementy globalnego konceptu “Leave an impression”. Na razie wiadomo, że jej adaptacją zajmie się agencja Grandes Kochonos, która w ub.r. wygrała przetarg na obsługę marki. Projekt będzie dotyczyć przede wszystkim standardowego wariantu produktu – Ballantine’s Finest.

Ballantine’s Finest ma udziały ilościowe na poziomie 25,3 proc. w okresie IV-V 2008 r., ale marka notuje najszybszy w segmencie wzrost rok do roku – 40 proc. (dane: Nielsen). Liderem rynku jest Johnnie Walker Red Label należący do Diageo Polska. – Naszą ambicją jest zajęcie pierwszego miejsca w perspektywie 2, 3 lat – mówi Lidia Kłosowska. (TW)