Firma doradztwa public relations On Board PR oraz wydawnictwo Flashbook.pl ogłosiły wyniki swego wspólnego badania na temat kreatywności. Zaledwie 30 proc. badanych wskazuje użyteczność jako jedno z kryteriów kreatywności. Pozostali uważają m.in., że kreatywność to umiejętność fantazjowania (33 proc.) lub umiejętność wpadania na masę nowych pomysłów (35 proc.).
Badanie pokazało również, że mimo problemów z definicją 97 proc. polskich marketerów uważa kreatywność za istotną w swojej pracy. 60 proc. uczestników badania deklaruje, że jest to jedna z najważniejszych umiejętności, jakie muszą posiadać. Wyniki różnią się w zależności od specjalności respondentów. Specjaliści ds. reklamy cenią kreatywność bardziej (78 proc. bardzo ważna) niż PR-owcy (55 proc.).
Badanie w formie ankiety internetowej przeprowadzono w kwietniu i maju br. wśród pracowników reklamy, specjalistów ds. marketingu i PR-owców (w sumie 584 osoby). Flashbook.pl jest wydawnictwem specjalizującym się w publikacji poradników książkowych z obszarów samorozwoju czy kariery. (KP)