Zagranica

Facebook wchodzi do Chin

Społecznościowa sieć Facebook uruchomiła chińską wersję. Równolegle pojawiły się też edycje: rosyjska, fińska, portugalska, czeska i katalońska. Od stycznia br....

Społecznościowa sieć Facebook uruchomiła chińską wersję. Równolegle pojawiły się też edycje: rosyjska, fińska, portugalska, czeska i katalońska. Od stycznia br. Facebook otwiera witryny w kolejnych językach najpopularniejszych w społecznościach internetowych. Wśród nich jako pierwsze znalazły się (poza angielskojęzyczną) strony po francusku, niemiecku, hiszpańsku, włosku i po polsku.

Chiński rynek internetowy jest uznawany za największy na świecie. W kwietniu liczba indywidualnych użytkowników (221 mln) wyprzedziła USA. W przeciwieństwie do rynku amerykańskiego bądź europejskiego Chiny znajdują się jednak dopiero przed internetowym boomem.

Facebook jest głównym konkurentem MySpace w grupie serwisów społecznościowych. (MS na podst. “Times” i “Guardian”)