Zagranica

Wzrost wydatków na reklamę interaktywną wg raportu GroupM

Raport GroupM przewiduje, że udział mediów interaktywnych w wydatkach na reklamę sięgnie w przyszłym roku 15 proc. Opublikowany w Londynie...

Raport GroupM przewiduje, że udział mediów interaktywnych w wydatkach na reklamę sięgnie w przyszłym roku 15 proc.

Opublikowany w Londynie raport informuje, że światowy udział wydatków na reklamę w internecie, telefonii komórkowej oraz grach przekroczył w 2007 r. 11 proc. Dynamika wzrostu świadczy jednak o tym, że za rok sięgnie on 15 proc. Badania obejmujące 35 krajów na świecie wskazują, że wiodącymi rynkami w tej dziedzinie pozostają wciąż USA i Europa Zachodnia.

W 2007 r. 45 proc. wydatków na reklamę w mediach interaktywnych stanowiły reklamy, zaś 38 proc. marketing wyszukiwarkowy. Raport informuje także, że w przeliczeniu na głowę mieszkańca najwięcej wydają w internecie Duńczycy (1000 dol. wobec średniej 471 dol.). MS (na podstawie MediaPost i “BrandRepublic”)