Przedsiębiorstwo Farmaceutyczne “Jelfa”, wprowadzając na rynek SpecTab – specyfik niwelujący negatywne skutki spożywania alkoholu, wykorzystał niestandardowe formy komunikacji.
Na potrzeby kampanii wykreowano postać radzieckiego wynalazcy pracującego na potrzeby KGB profesora Mikołaja Onowałowa. Uczony miał w latach 50. opracować skład preparatu przyspieszającego metabolizm alkoholu.
Najpierw wzmianki o radzieckim wynalazcy i jego specyfiku znaleźć można było w encyklopedii Wikipedia oraz w portalu farmaceutycznym www.unifarm.pl. Sięgnięto też po marketing wirusowy – głosy o nowym preparacie i sowieckim uczonym pojawiły się na forach dyskusyjnych o tematyce klubowej i lifestyle’owej, a “archiwalne” filmy z zasobów KGB można było znaleźć na YouTube.
23 czerwca Jelfa dokonała drugiej odsłony akcji marketingowej – na placu Bankowym w Warszawie, obok pomnika Juliusza Słowackiego stanął pomnik Mikołaja Onowałowa, a dopiero wczoraj organizatorzy opowiedzieli wszystko o swym pomyśle marketingowym, wystartowała strona internetowa www.spectab.pl.
W najbliższym czasie przewidziane są kolejne akcje marketingowe promujące SpecTab, ale szczegóły na ten temat nie zostały jeszcze podane.
Za całość działań związanych z debiutem SpecTab odpowiada Change Integrated. (AMS)