Kraj

Czy żubra Pekao zastąpi włoska jedynka?

UniCredit Italiano, większościowy właściciel Banku Pekao SA, ujawnił strategię na lata 2008-2010, która przewiduje m.in. ujednolicenie nazw banków należących do...

UniCredit Italiano, większościowy właściciel Banku Pekao SA, ujawnił strategię na lata 2008-2010, która przewiduje m.in. ujednolicenie nazw banków należących do włoskiej grupy. W związku z tym Pekao SA zmieni nazwę na UniCredit Pekao.

Nie wiadomo, czy ten rebranding będzie dotyczył tylko nazwy, czy będzie się też wiązał ze zmianą logo.

Arkadiusz Mierzwa, dyrektor biura prasowego, odpowiedzialny za komunikację korporacyjną Banku Pekao SA, pytany, czy logo z żubrem zostanie zastąpione przez korporacyjne logo UniCredit (stylizowana cyfra 1 na tle czerwonego okręgu), odpowiada, że decyzja o ujednoliceniu nazw banków w ramach grupy jest strategiczną decyzją właściciela Pekao SA i że w związku z tym zmieni się branding banku, na pewno pojawią się w nim elementy podkreślające przynależność Pekao SA do grupy UniCredit, natomiast co do wyglądu logo i tego, czy zniknie z niego symbol żubra, decyzja jeszcze nie zapadła. Poza tym, co podkreśla Mierzwa, proces będzie przebiegał do końca 2010 r. i nie określono jeszcze kalendarza ewentualnych zmian.

Pekao współpracuje z agencją Euro RSCG Warsaw (która wygrała przetarg w marcu br.) i domem mediowym MediaCom Warszawa.

Bank zapowiedział, że w lipcu będzie kończył bieżące kampanie, a intensyfikację działań zapowiada zaraz po wakacjach (patrz DS “MMP” z 6 czerwca br.).

Pekao SA dysponuje drugą (po PKO BP) pod względem liczby siecią placówek – 1059 w całym kraju, obsługuje ponad 5 mln klientów (indywidualnych i przedsiębiorstw). UniCredit jako grupa ma ponad 9 tys. oddziałów w 23 krajach i obsługuje ok. 40 mln klientów. (MB)