Ogólnopolską sieć nośników typu indoor zlokalizowanych na terenie basenów pływackich tworzy firma reklamy zewnętrznej Galposter. Za projekt ten odpowiada dział marketingu sportowego spółki działający pod nazwą Mediathlon. W pierwszej fazie realizacji utworzona zostanie sieć 450 naściennych konstrukcji o formacie 1,8×1,2 m umieszczona na terenie 70 obiektów pływackich. Ich sprzedaż ma się rozpocząć w marcu br. Docelowo ma ich być ok. 1,5 tys. na blisko 200-220 pływalniach. Finalizacja budowy sieci ma nastąpić w sierpniu br. Powierzchnie reklamowe o nazwie poolboard będą sprzedawane w pakietach. Pakiet podstawowy (50 tablic na 25 basenach) ma kosztować 7,5 tys. dol. za miesiąc ekspozycji reklamy. Realizację projektu poprzedziło wykonanie badań przez instytuty badawcze GfK Polonia oraz ARC Rynek i Opinia, które pozwoliły m.in. na oszacowanie wielkości widowni reklam umieszczonych na basenach oraz stworzenie jej profilu socjodemograficznego. Jak twierdzi Maria Ceran, dyrektor Mediathlonu, negocjacje w sprawie przeprowadzenia pierwszych kampanii reklamowych prowadzone są już z producentami kosmetyków, artykułów sportowych, napojów chłodzących i słodyczy. (JP)