Przetargi

Pięć agencji będzie starać się o budżet BZ WBK

Bank Zachodni WBK rozpoczyna przetarg, w którym chce wybrać agencję reklamową do stałej obsługi full service. Do tej pory BZ...

Bank Zachodni WBK rozpoczyna przetarg, w którym chce wybrać agencję reklamową do stałej obsługi full service. Do tej pory BZ WBK współpracował projektowo z agencjami GPD Advertising oraz Men at Work. Obie agencje zostały zaproszone do tego przetargu, a poza nimi startują jeszcze: McCann Erickson, Publicis oraz Saatchi & Saatchi.

Agencje otrzymały briefy przetargowe, mają miesiąc na przygotowanie prezentacji, które rozpoczną się w drugim tygodniu sierpnia. Bank zamierza wybrać na short-listę 2 lub 3 z nich i po ewentualnym debriefingu rozstrzygnąć przetarg do końca września lub początku października.

Wybrana agencja będzie pracować nad komunikacją BZ WBK od przyszłego roku.

Przetarg nie ma wpływu na współpracę banku z domem mediowym Universal McCann, która ma być kontynuowana (w tym roku bank nie ma planów zmian w tym zakresie). Przypomnijmy, że od marca br. za komunikację marketingową banku odpowiada Grzegorz Wyrzykowski, poprzednio przez dwa lata dyrektor zarządzający agencji reklamowej G7, a wcześniej przez osiem lat dyrektor zarządzający Scholz & Friends Warszawa (w agencji pracował 10 lat).

BZ WBK to jeden z największych banków w kraju (ponad 450 placówek, 1,5 mln klientów detalicznych, 155 tys. biznesowych) i jeden z czołowych reklamodawców w branży. W 2007 r. bank na reklamy w mediach (telewizja, radio, prasa) wydał 44,3 mln zł brutto (bez uwzględniania rabatów – źródło: Expert Monitor). (MB)