M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

MSZ UNIEWAŻNIA PRZETARGI NA UNIJNE BUDŻETY PROMOCYJNE

Serwis Dzienny | 6 marca 2001, 00:00

Ministerstwo Spraw Zagranicznych (MSZ) unieważniło przetargi na obsługę budżetów programów promocyjnych, których celem ma być reklama Polski na terenie państw...

Ministerstwo Spraw Zagranicznych (MSZ) unieważniło przetargi na obsługę budżetów programów promocyjnych, których celem ma być reklama Polski na terenie państw należących do Unii Europejskiej. Oficjalnym powodem podjęcia takiej decyzji jest prośba strony ministerialnej o poszerzenie ofert uczestników przetargu, dotyczących proponowanych rozwiązań kreatywnych. Z kolei nieoficjalnie mówi się o wykryciu nieprawidłowości w działaniach komisji przetargowej decydującej o podziale budżetów. Według Łukasza Lutostańskiego z działu promocji MSZ unieważnienie przetargów wynikało wyłącznie z przyczyn formalnych. Procedury wyboru zostaną najprawdopodobniej powtórzone. Chodzi tu o dwa budżety promocyjne. W pierwszym, przeznaczonym na wizualizację działań ministerstwa (nieoficjalnie mówi się o kwocie ok. 0,8 mln zł), wzięły udział agencje reklamowe Corporate Profiles DDB i D'Arcy, butik kreatywny Kot Bury, grupa medialna Migut Media SA oraz Polska Agencja Rozwoju Turystyki. W drugim przetargu, dotyczącym przygotowania i druku tekstów promocyjnych oraz ich wykorzystania w mediach elektronicznych, drukowanych i Internecie (wysokość budżetu szacowana na ok. 10 mln zł), wzięły udział trzy konsorcja: Polish Voice/PWN/BMB Promotion, Business Press/Onet.pl, Profile/Efficom/Instytut Konkurencji i Cen w Handlu Zagranicznym, a także grupa medialna Migut Media SA oraz Polska Agencja Informacyjna SA. (JP)