Zagranica

General Motors w USA tnie wydatki na reklamę

General Motors w Stanach Zjednoczonych planuje ograniczenie wydatków na reklamę. To odpowiedź koncernu na spadającą sprzedaż samochodów w USA. Niewykluczone...

General Motors w Stanach Zjednoczonych planuje ograniczenie wydatków na reklamę. To odpowiedź koncernu na spadającą sprzedaż samochodów w USA. Niewykluczone są także zwolnienia pracowników i sprzedaż części majątku koncernu.

Redukcja kosztów dotyczy głównie rynku amerykańskiego, przede wszystkim marek Cadillac i Pontiac.

Europejski rynek (marki Opel i Vauxhall) prawdopodobnie nie ucierpi wskutek decyzji podjętych w USA.

Koszty koncernu na rynku amerykańskim zostaną zredukowane o 20 proc. Ponadto General Motors chce sprzedać w Stanach Zjednoczonych niektóre składniki swojego majątku warte ok. 4 mld dol. Prawdopodobnie jako pierwsza może zostać sprzedana marka Hummer.

General Motors nie ujawnił jednak szczegółów na temat tego, o ile i w jaki sposób zredukuje wydatki na reklamę i marketing. (“BrandRepublic”)