M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

SIEĆ HAVAS OSIĄGNĘŁA 64-PROC. WZROST ZYSKÓW NETTO

Serwis Dzienny | 6 marca 2001, 00:00

Havas Advertising ujawniła ostateczne wyniki finansowe za rok 2000. Ta jedna z wiodących światowych sieci odnotowała 64 proc. wzrost zysku...

Havas Advertising ujawniła ostateczne wyniki finansowe za rok 2000. Ta jedna z wiodących światowych sieci odnotowała 64 proc. wzrost zysku netto oraz 13,8 proc. wzrost przychodu skorygowanego. Zysk po amortyzacji wartości firmy wynosi 82 mln dol., czyli 50 mln dol. więcej w porównaniu z 1999 r. Ponadto koncern odnotował 48,6-proc. wzrost przychodu za czwarty kwartał z uwzględnieniem rezultatów przejętego Snyder Communications (około 1,1 mld dol.). Gdyby Snyder został przejęty na początku roku 2000, to zdaniem Havas przychód agencji osiągnąłby kwotę ponad 2,1 mld dol. Jednym z czynników, które wpłynęły na wzrost przychodów, jest zdaniem Alain de Pouzilhac, CEO Havas Advertising wynikiem przyjętego, agresywnego programu przejęć innych firm.