Kraj

TWININGS WRACA NA POLSKI RYNEK

Twinings, producent wysokogatunkowych herbat, rozpoczął wizerunkową kampanię reklamową w Polsce. Celem podjętych działań jest wsparcie sprzedaży herbat tej marki i...

Twinings, producent wysokogatunkowych herbat, rozpoczął wizerunkową kampanię reklamową w Polsce. Celem podjętych działań jest wsparcie sprzedaży herbat tej marki i docelowo w 2001 r. osiągnięcie 5-proc. udziału w rynku herbat premium. W przyszłym roku udział ten ma wzrosnąć do 7 proc. Twinings podpisał umowę dotyczącą dystrybucji swoich marek w Polsce z firmą Danuta SA z Malborka. Porozumienie zawarto na początku tego roku (Danuta SA jest również dystrybutorem produktów Nutrexpy, m.in. Cola Cao, i zup instant firmy Hanwhy). Obecna kampania jest adaptacją kampanii Twiningsa w Rosji przygotowaną od strony kreacji przez agencję Publicis z Moskwy. W Polsce reklama pojawiła się wyłącznie na billboardach i citylightach (ogółem 900 nośników) należących do spółki AMS SA (firma Danuta SA samodzielnie kupowała media). Obecna kampania Twiningsa potrwa do końca marca br. W ciągu najbliższych kilku miesięcy nieplanowane są rozwinięcia akcji reklamowej w innych mediach. “Działania marketingowe skupimy przede wszystkim na rozwinięciu sprawnej sieci dystrybucyjnej – mówi Andrzej Altmann, wicedyrektor ds. rozwoju rynku Danuta SA – i chociaż prowadziliśmy już rozmowy z agencją Publicis, w Polsce nie planujemy w najbliższym czasie wysokobudżetowych kampanii reklamowych. Nie wykluczamy również, że w przyszłości zwiążemy się z inną agencją”. Najpoważniejszym konkurentem dla Twiningsa na polskim rynku herbat premium jest Lipton Tea produkowany przez Unilevera. (PR)