Zagranica

Brytyjscy konsumenci coraz więcej wydają na zakupy online

Niezależnie od problemów kredytowych i fatalnych nastrojów na rynku tradycyjnych sklepów i supermarketów brytyjscy konsumenci robiący zakupy online nie tylko...

Niezależnie od problemów kredytowych i fatalnych nastrojów na rynku tradycyjnych sklepów i supermarketów brytyjscy konsumenci robiący zakupy online nie tylko nie zwalniają, ale wręcz podkręcają tempo zakupów. Z raportu Interactive Media in Retail Group (IMRG) i firmy konsultingowej Capgemini wynika, że sprzedaż online w pierwszej połowie br. wyniosła niemal 26,5 mld funtów (ok. 33 mld euro), czyli aż o 38 proc. więcej niż w pierwszej połowie ubiegłego roku. Zakupy w internecie stanowią obecnie 20 proc. całego handlu detalicznego w Wielkiej Brytanii. Koniunkturę napędza szereg wyprzedaży internetowych.

Największe straty w handlu tradycyjnym ponieśli sprzedawcy obuwia i odzieży pomimo wprowadzenia większych upustów i promocji. Ich kosztem wzbogacili się sprzedawcy online, wśród których wspomniane produkty odnotowały największy wzrost (obuwie – o 38 proc., odzież – o 32 proc.). Tym wynikom dorównywała tylko sprzedaż online bielizny (wzrost o 37 proc.). (MS na podst. WARC i vnunet.com)