Zagranica

General Motors chce obniżyć wynagrodzenia agencyjne o 20 proc.

Koncern General Motors (GM) w związku z trudną sytuacją ekonomiczną firmy zamierza obniżyć o 20 proc. wynagrodzenia agencji reklamowych i...

Koncern General Motors (GM) w związku z trudną sytuacją ekonomiczną firmy zamierza obniżyć o 20 proc. wynagrodzenia agencji reklamowych i domów mediowych. GM planuje utrzymanie cięć przez co najmniej półtora roku. W opinii analityków rynku będzie to miało wpływ na ograniczenie aktywności reklamowej marketera. W ubiegłym tygodniu GM wycofał się już z emisji reklam podczas rozdania nagród Emmy w telewizji ABC.

Koncern będący właścicielem m.in. takich marek samochodów jak Cadillac czy Chevrolet współpracuje m.in. z Publicis Groupe, Leo Burnett i Chemistri. Wydatki GM w samym Starcom MediaVest (z Publicis Groupe) przekraczały 3 mld dol. W opinii ekspertów planowane cięcia pociągną za sobą redukcję zatrudnienia w agencjach reklamowych i domach mediowych. W II kwartale br. GM zanotował stratę w wysokości 15,5 mld dol. (MS na podst. “BrandRepublic” i “The Wall Street Journal”)