Zagranica

Według Synergy sponsorzy olimpiady nie wykorzystują tego faktu w sieci

Globalni i lokalni sponsorzy igrzysk olimpijskich w Pekinie 2008 nie wykorzystują tego faktu w swoich działaniach internetowych, zwłaszcza w marketingu...

Globalni i lokalni sponsorzy igrzysk olimpijskich w Pekinie 2008 nie wykorzystują tego faktu w swoich działaniach internetowych, zwłaszcza w marketingu wyszukiwarkowym – wynika z badania przeprowadzonego wspólnie przez Synergy Digital. Jest to joint venture firmy Synergy specjalizującej się w sponsoringu i firmy Altogether specjalizującej się w działaniach interaktywnych. Żaden ze sponsorów olimpiady w Pekinie ani olimpiady w Londynie w 2012, wśród których są takie marki, jak: Adidas, BP czy McDonald’s, nie jest w czołówce wyników wyszukiwań w Google po wpisaniu haseł takich jak: “Beijing Olympics”, “Olympic Games” czy “London 2012”.

Sponsorzy nie wykorzystują również linków płatnych – na liście wyszukiwania frazy “Olympic Games” nie ma ani jednego ze sponsorów, za to pojawiają się linki np. mediów.

Gdy w wyszukiwarce Google wpiszemy hasło “Olympic Games”, to najwyżej sklasyfikowanym ze sponsorów w wynikach wyszukiwania jest Lenovo (40. pozycja), a następny jest GE (48. miejsce). Gdy wpiszemy “Olympics”, to na 40. miejscu pojawia się Betfair. (“BrandRepublic”)