Kraj

Według Gemiusa co czwarty internauta chce kupić w ciągu roku auto

Jak wynika z raportu Gemiusa "Internauci a rynek samochodów nowych i używanych", niemal co czwarty internauta (23 proc.) wyraża chęć...

Jak wynika z raportu Gemiusa “Internauci a rynek samochodów nowych i używanych”, niemal co czwarty internauta (23 proc.) wyraża chęć nabycia samochodu osobowego w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Zdecydowana większość badanych zainteresowanych kupnem samochodu decyduje się na auto używane (72 proc.). Tylko 21 proc. z nich deklaruje nabycie nowego pojazdu.

Osoby planujące zakup nowego auta częściej biorą pod uwagę marki segmentu premium (bmw, Mercedes, Saab), Toyotę i Nissana. W tej grupie konsumentów co trzeci badany zamierza wydać na samochód powyżej 70 tys. zł, a co czwarty – od 30 do 50 tys. zł. Większość internautów (81 proc.) rozważających kupno samochodu używanego chce za niego zapłacić maksymalnie 30 tys. zł. Wśród marek preferowanych przez nabywców aut używanych znajdują się: Volkswagen, Opel i Ford.

Najpopularniejszą formą sfinansowania transakcji jest płatność gotówką (planujący zakup nowego samochodu – 56 proc., używanego – 62 proc.). Co ciekawe, większość polskich internautów, którzy noszą się z zamiarem kupna samochodu na rynku wtórnym, bierze pod uwagę sprowadzenie auta z zagranicy (70 proc.), głównie z krajów Europy Zachodniej.

Badanie zrealizowano w lipcu br. za pomocą ankiet emitowanych losowo w witrynach internetowych. Analizą objęto 5006 internautów w wieku co najmniej 16 lat, którzy wypełnili ankietę do końca. Z grupy tej wyodrębniono 1152 osoby zamierzające w ciągu najbliższego roku dokonać zakupu samochodu. (DD)