Zagranica

P&G i Dunkin' Donuts testują nowe nośniki w miejscu zakupu

Procter & Gamble i Dunkin' Donuts równolegle startują z dwoma niezależnymi programami testowymi w miejscu sprzedaży swoich produktów i usług....

Procter & Gamble i Dunkin’ Donuts równolegle startują z dwoma niezależnymi programami testowymi w miejscu sprzedaży swoich produktów i usług. Projekty kierowane są do kupujących i osób, które wzięły już do ręki produkty firm. P&G współpracuje przy testach z agencją G2 Interactive należącą do WPP Group. Projekt realizowany jest w sieci handlowej Metro Extra. Gdy konsument bierze produkt do ręki, na specjalnym ekranie zawieszonym na wysokości oczu pojawia się reklama z rekomendacjami na temat tego produktu i innych z danej linii, np. szamponu i odżywki do włosów. Z kolei Dunkin’ Donuts we współpracy z YCDMultimedia w dwóch placówkach w Buffalo testuje reklamy dobierane pod kątem tego, co zakupił klient, przykładowo, gdy wybierze kanapkę śniadaniową, reklama zachęca go do zakupu kawy. Część agencji reklamowych, w tym Saatchi & Saatchi X, sceptycznie podchodzi do tego typu mediów reklamowych i testów, oczekując bardziej wyrafinowanej komunikacji niż bezpośrednia perswazja wobec klienta w czasie zakupów. (WARC News)