Kraj

Carlsberg obniża cenę Harnasia, swojej największej marki piwa

Carlsberg Polska zdecydował się obniżyć cenę sugerowaną piwa Harnaś, swojej największej marki w portfolio, do 1,99 zł za butelkę 0,5...

Carlsberg Polska zdecydował się obniżyć cenę sugerowaną piwa Harnaś, swojej największej marki w portfolio, do 1,99 zł za butelkę 0,5 l. Jak wyjaśnia Piotr Walenczak, senior brand manager tej marki, Harnaś to marka konkurująca w segmencie lower mainstream, który charakteryzuje się bardzo wysoką wrażliwością konsumenta na cenę. Stąd też konsumenci kupujący Harnasia kierują się przy zakupie piwa przede wszystkim właśnie ceną produktu.

– Cena sugerowana Harnasia wynosiła 2,02 zł. Nie była ona jednak komunikowana na opakowaniach, stąd też nie wszystkie punkty sprzedaży się na nią decydowały. Z naszych informacji wynika, że w trakcie tej promocji [“Harnaś miliony piw rozdaje”, która była powtórką ubiegłorocznej akcji – przyp. red.] średnia cena butelki piwa Harnaś w sklepach wynosiła 2,10 zł, co nie pozwoliło nam w pełni zrealizować strategii marki – twierdzi Piotr Walenczak. – Dlatego zdecydowaliśmy się umieścić cenę sugerowaną 1,99 zł na butelkach, aby rzeczywista cena na półce odpowiadała naszej sugerowanej.

Zmianę ceny wspierać będzie kampania reklamowa w prasie branżowej. Obniżka cen będzie komunikowana na butelkach Harnasia 0,5 l, materiałach POS i za pomocą dodatkowych ekspozycji w wybranych sklepach. Dla marki Harnaś pracują m.in. agencja reklamowa Red 8 Communications Group oraz dom mediowy Media Direction OMD.

Carlsberg nie podaje informacji na temat dokładnych danych sprzedażowych poszczególnych marek. Sprzedaż Harnasia w ub.r. przekroczyła 1 mln hl, co można przełożyć na ponad 200 mln butelek lub puszek 0,5 l. Harnaś to największa marka z portfela Carlsberg Polska, której udział w sprzedaży piwa w Polsce kształtuje się na poziomie 3,1 proc. (źródło: Carlsberg Polska za ACNielsen, czerwiec 2008). W ub.r. Carlsberg Polska sprzedał łącznie 4,6 mln hl piwa, co dało mu 14,6 proc. udziałów w sprzedaży całej branży. Obroty spółki wyniosły 1,3 mld zł. (MB)