Przetargi

Trzy agencje przeszły do drugiego etapu w przetargu BZ WBK

Bank Zachodni WBK, który prowadzi przetarg na obsługę swojego budżetu fullservice'owego, zdecydował, że do badań skieruje propozycje trzech agencji: GPD...

Bank Zachodni WBK, który prowadzi przetarg na obsługę swojego budżetu fullservice’owego, zdecydował, że do badań skieruje propozycje trzech agencji: GPD Advertising i Men at Work, z którymi bank dotychczas współpracował, oraz McCann Erickson. To oznacza, że z rywalizacji odpadły agencje Publicis oraz Saatchi & Saatchi, które również były zaproszone do przetargu.

Równolegle z badaniami koncepcji trzech wybranych agencji bank zwrócił się do nich o przedstawienie kalkulacji finansowych i one wraz z oceną koncepcji kreatywnych będą podstawą wyboru jednej lub dwóch z nich (choć bank definitywnie nie wyklucza współpracy ze wszystkimi trzema), którego BZ WBK chce dokonać do połowy października. Wybrana agencja będzie pracować nad komunikacją BZ WBK od przyszłego roku.

Przetarg nie ma wpływu na współpracę banku z domem mediowym Universal McCann, która ma być kontynuowana (w tym roku bank nie ma planów zmian w tym zakresie).

BZ WBK to jeden z największych banków w kraju (ponad 450 placówek, 1,5 mln klientów detalicznych, 155 tys. biznesowych) i jeden z czołowych reklamodawców w branży. W 2007 r. na reklamy w mediach (telewizja, radio, prasa) wydał 44,3 mln zł brutto (bez uwzględniania rabatów; źródło: Expert Monitor). (MB)