Kraj

Stacje telewizyjne odmówiły emisji nowego spotu Play

P4, operator sieci komórkowej Play, wprowadza nową ofertę dla użytkowników abonamentowych i miks (patrz DS "MMP" z 5 września br.)....

P4, operator sieci komórkowej Play, wprowadza nową ofertę dla użytkowników abonamentowych i miks (patrz DS “MMP” z 5 września br.). Z tej okazji Play przygotował kampanię reklamującą najniższą kwotę doładowania w ofercie Mini Mix – od 10 zł. W spocie reklamowym, który miał być wyświetlany od wczoraj, widać, jak ojciec daje dziecku banknot dziesięciozłotowy, a ono, zamiast ucieszyć się z podarunku, obrażone (że to za mało) rzuca w tatę piłką, a następnie ze złości niszczy zaparkowany przed domem rodzinny samochód, urywając lusterko.

Stacje telewizyjne (m.in. TVP, TVN i Polsat) solidarnie odmówiły emisji tego spotu. Do czasu zamknięcia tego wydania DS “MMP” nie udało nam się uzyskać komentarza od szefów biur reklamy największych stacji TV. Wiadomo, że wyjaśniając swoją decyzję marketerowi, nadawcy powoływali się na zapisy ustawy radiowo-telewizyjnej dotyczące konieczności ochrony nieletnich przed nieodpowiednimi treściami telewizyjnymi. – Jesteśmy zaszokowani, że znowu szokujemy – ironicznie komentuje Marcin Gruszka, rzecznik prasowy Play. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że operator sieci Play we współpracy ze swoją agencją reklamową (Brain) przygotowuje nową, łagodniejszą wersję spotu.

Przypomnijmy, że w momencie kampanii launchowej wiosną ub.r. Play przez niektóre środowiska związane m.in. z Kościołem został oskarżony o obrazę uczuć religijnych (nazwa Play wpisana w krzyż), a nawet propagowanie elementów satanistycznych, a także o epatowanie przemocą (dłoń z obciętymi palcami). (MB, PM)