M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

TVP WCIĄŻ BEZ POLSKIEJ LIGI PIŁKARSKIEJ

Serwis Dzienny | 14 marca 2001, 00:00

Zarząd TVP nie podpisał umowy z Canal Plus na sublicencję praw do pokazywania skrótów z meczów polskiej ligi piłkarskiej i...

Zarząd TVP nie podpisał umowy z Canal Plus na sublicencję praw do pokazywania skrótów z meczów polskiej ligi piłkarskiej i wciąż nie wiadomo, kiedy to się stanie. Specjalny program tematyczny o nazwie "Gol" miał być nadawany w TVP2 w niedzielne wieczory po zakończeniu każdej kolejki ligowej. Jego emisja była zapowiadana już jesienią ub.r., jednak do tej pory nie pojawił się on na antenie, mimo że pierwszą kolejkę piłkarze rozegrali 10 i 11 marca br. "Najdrobniejsze szczegóły umowy zostały wynegocjowane, więc nie mam pojęcia, dlaczego zarząd TVP jeszcze jej nie podpisał" - powiedział Janusz Basałaj, dyr. ds. sportu Canal Plus. "To sprawa w gestii zarządu TVP, jednak w obecnej sytuacji, kiedy telewizja publiczna odprowadza 300 mln zł tytułem podatku, produkuje rocznie 97 tys. godzin programów, każdą złotówkę musimy dobrze obejrzeć, zanim ją wydamy. Canal Plus zapłacił za prawa do transmisji 80 mln dol., z czego większość trafiła do pośredników, a nie klubów. Uważamy, że zapłacono za ten produkt za duże jak na polski rynek pieniądze" - stwierdził Janusz Cieliszak, rzecznik prasowy TVP. Wskazał on ponadto, że ryzykiem, jakie TVP2 może ponieść, kupując sublicencję, jest wprowadzany właśnie zakaz reklamy piwa między godz. 6 a 23. "Reklamy piwa stoją wokół boisk piłkarskich i istnieje obawa, że narazimy się na konsekwencje prawne" - uważa. W przypadku, gdy program nie zaistnieje na antenie telewizji publicznej, porażkę marketingową poniesie także "Gazeta Wyborcza". Ta zrezygnowała z promocji swojego konkursu dla kibiców Wygraj Ligę w Canal Plus. Do udziału w nim zaprosiła TVP2, licząc na to, że ten trafi do szerszej niż dotąd widowni. (MM)

Czytaj więcej na temat: , , , , ,