M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

PIERWSZA W HISTORII WEDLA REKLAMA PTASIEGO MLECZKA

Serwis Dzienny | 14 marca 2001, 00:00

Firma w Cudbery Wedel rozpoczęła pierwszą w historii kampanię telewizyjną ptasiego mleczka, którą przygotowała agencja Saatchi & Saatchi (zakupem mediów...

Firma w Cudbery Wedel rozpoczęła pierwszą w historii kampanię telewizyjną ptasiego mleczka, którą przygotowała agencja Saatchi & Saatchi (zakupem mediów zajął się dom mediowy Initiative Media). Celem akcji reklamowej, która ruszyła w połowie marca br., jest chęć przypomnienia produktu, zwiększenia wartości marki poprzez komunikowanie o takich atrybutach jak puszystość i lekkość. "Decyzję o inwestowaniu w ptasie mleczko podjęliśmy na podstawie badań rynku. Okazuje się, że segment ten ma duży potencjał rozwoju" - powiedziała Edyta Truszkowska, group brand manager. W działaniach reklamowych wykorzystano także tytuły prasy handlowej oraz promocje w punktach sprzedaży, gdzie będą prowadzone degustacje. Przygotowanie kampanii poprzedziły działania związane ze zmianą opakowania produktu - na pudełku wyksponowano logo i rozszerzono nazwę, która obecnie brzmi - Wedlowskie Ptasie Mleczko. Z okazji 150. rocznicy istnienia Wedla przygotowano limitowaną serię ptasiego mleczka. Po raz pierwszy w jednym opakowaniu znajdą się najbardziej lubiane przez Polaków smaki - waniliowy i czekoladowy, każdy umieszczony w osobnej plastikowej foremce. Cadbury Wedel jest liderem rynku ptasiego mleczka z udziałem ilościowym na poziomie 84 proc. (dane AC Nielsena, 2000 r.). Konkurenci to wyroby Jutrzenki i lubelskich zakładów Solidarność. Spontaniczna znajomość marki wedlowskiego ptasiego mleczka wynosi 49,3 proc., a wspomagana - 80,8 proc. Ptasie mleczko eksportowane jest do USA, Kanady, Izraela i Australii.

Czytaj więcej na temat: , , ,