Kraj

ABR Sesta planuje pierwsze syndykatowe badanie promocji w sklepach

Firma badawcza ABR Sesta planuje syndykatowe badanie promocji w sklepach. Chodzi o stały monitoring takich aktywności marketerów jak materiały POS,...

Firma badawcza ABR Sesta planuje syndykatowe badanie promocji w sklepach. Chodzi o stały monitoring takich aktywności marketerów jak materiały POS, promocje cenowe, animacje, hostessy, końcówki regałów itp. – Na tej podstawie można będzie analizować aktywność promocyjną marek czy kategorii – mówi Sebastian Starzyński, prezes ABR Sesta.

Badanie miałoby objąć 50-100 sklepów wybranych z całego panelu ABR Sesta liczącego 350 punktów sprzedaży. Na razie szacowanie wydatków takich jak np. końcówka regałów nie będzie możliwe, ale po powiększeniu panelu można taką próbę podjąć.

Projekt pod roboczą nazwą Panel BTL miałby wystartować na początku przyszłego roku. Finansować mają go agencje marketing services. Do rozpoczęcia badania potrzebne byłoby zaangażowanie finansowe 4-5 dużych agencji.

Na rynku amerykańskim dopiero w tym roku ma wystartować podobne badanie syndykatowe realizowane przez firmę Nielsen. Zainteresowanie takimi projektami bierze się z rosnącej roli komunikacji w punkcie sprzedaży i shopper marketingu. (TW)