Zagranica

JCDecaux negocjuje zakup News Outdoor Group

Francuska JCDecaux, druga pod względem wielkości grupa reklamy zewnętrznej na świecie, prowadzi negocjacje dotyczące zakupu News Outdoor Group (NOG). NOG...

Francuska JCDecaux, druga pod względem wielkości grupa reklamy zewnętrznej na świecie, prowadzi negocjacje dotyczące zakupu News Outdoor Group (NOG). NOG to firma reklamy zewnętrznej należąca do News Corp. Ruperta Murdocha. Wg mediów cena transakcji ma przekroczyć 1 mld dol. (w gotówce i akcjach).

Tymczasem moskiewska prokuratura prowadzi dochodzenie w sprawie rosyjskiego oddziału News Outdoor Group. W latach 2002-2007 miał on otrzymywać nielegalne zniżki na billboardy na terenie stolicy Rosji. Władze miasta wyceniają swoje straty związane z tym procederem na 9 mln dol. Prokuratura nie przedstawiła dotychczas oficjalnych zarzutów w tej sprawie. (MS na podst. Reuters i Admarket)