Zagranica

Stowarzyszenie prasy przeciwko porozumieniu Google z Yahoo!

The World Association of Newspapers (WAN) zwróciło się z apelem do wszystkich organizacji zajmujących się reklamą o zablokowanie porozumienia reklamowego...

The World Association of Newspapers (WAN) zwróciło się z apelem do wszystkich organizacji zajmujących się reklamą o zablokowanie porozumienia reklamowego Google i Yahoo!. W opinii WAN podkreśla, że “zmowa” internetowych gigantów wpłynie negatywnie na rynek mediów tradycyjnych i powiązanych z nimi witryn. W opinii przedstawicieli organizacji podstawowym warunkiem zapewniającym stabilizację na rynku reklamowym jest konkurencja. Ich zdaniem po wejściu w życie porozumienia obu firm mogą one kontrolować nawet 95 proc. rynku reklamy i marketingu wyszukiwarkowego.

Przeciwko porozumieniu Google z Yahoo! protestowało też amerykańskie The Association of National Advertisers (zrzeszające największych marketerów w USA, w tym Procter & Gamble). Umowa jest też przedmiotem dochodzenia Departamentu Sprawiedliwości USA, o czym informowaliśmy w DS “MMP” z 12 września br.

(MS na podst. “Chicago Tribune” i “Wired”)