Zagranica

Emisja spotu antynikotynowego pomimo 200 skarg

The Advertising Standards Authority (brytyjska organizacja nadzorująca rynek reklamowy) dopuściła do emisji reklamę społeczną wzywającą do walki z paleniem pomimo...

The Advertising Standards Authority (brytyjska organizacja nadzorująca rynek reklamowy) dopuściła do emisji reklamę społeczną wzywającą do walki z paleniem pomimo otrzymania ponad 200 skarg w ciągu kilku dni emisji spotu TV.

Kontrowersje widzów wzbudziło grające w niej dziecko, które naśladuje dorosłych, w tym palenie przez nich papierosów. Jeden ze spotów kończy się sceną, w której dziecko usiłuje zapalić trzymaną jak papieros kredkę.

Przesłaniem kampanii jest: “Jeżeli palisz, twoje dzieci prawdopodobnie też zaczną palić”. Reklamy przeznaczone do emisji w kinach i telewizji zamówiło brytyjskie ministerstwo zdrowia. Autorem spotów jest agencja MCBD.

(MS Technorati.com i “The Guardian”)