Kraj

Dialog zamyka sklep internetowy Vivid.pl

Telefonia Dialog, operator telekomunikacyjny należący do KGHM Polska Miedź, zdecydował o zamknięciu sklepu internetowego Vivid.pl. W najbliższych dniach w warszawskim...

Telefonia Dialog, operator telekomunikacyjny należący do KGHM Polska Miedź, zdecydował o zamknięciu sklepu internetowego Vivid.pl. W najbliższych dniach w warszawskim sądzie gospodarczym złoży wniosek o ogłoszenie upadłości.

Gdy jesienią 2006 r. Dialog za 2,15 mln zł kupował Vivid od funduszu Sovereign Capital, przedstawiciele operatora zapowiadali dofinansowanie e-sklepu i synergie z tytułu łączonej oferty usługowo-kontentowej.

Obecny zarząd Dialogu decyzję o likwidacji tłumaczy brakiem rentowności: – Vivid.pl prawie od początku swojego istnienia generuje straty i wymaga regularnego dokapitalizowywania, a obecnie posiada wierzytelności nie tylko w stosunku do samego właściciela, ale również do kontrahentów i pracowników – twierdzi prezes Telefonii Dialog Piotr Mazurkiewicz. Według niego przygotowane na wniosek operatora strategia i biznesplan nie potwierdzają możliwości rozwoju oraz poprawy wyników finansowych tej spółki w najbliższych latach. – Również próby wykorzystania aktywów Vivid.pl przez Dialog nie pokazują efektów synergii – tłumaczy prezes.

– To drastyczna decyzja, niestety, główną przyczyną obecnej sytuacji jest brak jakiegokolwiek pomysłu popartego rzetelnym biznesplanem na wykorzystanie potencjału kupowanego podmiotu już na etapie podejmowania decyzji o jego zakupie. Wątpliwości budzi również struktura samej transakcji, a także wycena spółki przygotowana przez doradcę – dodaje wiceprezes zarządu ds. finansów Tomasz Szeląg.

Założony ponad 8 lat temu Vivid.pl był jednym z najstarszych sklepów internetowych z książkami i multimediami (muzyka, filmy, gry wideo), jednak pod względem wyników został w tyle za swoimi głównymi konkurentami. Miesięcznie odwiedzało go ok. 117 tys. użytkowników (wg czerwcowego badania Megapanel PBI/Gemius). W 2005 r. miał 3,1 mln zł przychodów, w 2006 r. spadły one o jedną czwartą – do 2,3 mln zł, a w ub.r. wyniosły 2,25 mln zł. Dla porównania: Merlin.pl miał w ub.r. ok. 80 mln zł przychodów (ok. 63 mln – w 2006 r.), a należący do Empik Media & Fashion Empik.com – 40-50 mln zł przychodów w 2007 r. i ok. 18 mln zł w 2006 r. (MB)