M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

MICHELIN POLSKA WYBRAŁ AGENCJĘ PUBLIC RELATIONS

Serwis Dzienny | 16 marca 2001, 00:00

Agencja Multi-Event Communications wygrała przetarg na obsługę w zakresie działań public relations dla czterech marek opon (Kormoran, BFGoodrich, Kleber, Michelin)...

Agencja Multi-Event Communications wygrała przetarg na obsługę w zakresie działań public relations dla czterech marek opon (Kormoran, BFGoodrich, Kleber, Michelin) należących do grupy Michelin Polska. Do przetargu zaproszone zostały jeszcze trzy inne agencje (ich nazwy nie zostały ujawnione). Umowa dotycząca współpracy zostanie podpisana na początku przyszłego tygodnia. WysokośćĘbudżetu nie została ujawniona. Tomasz Makaruk, dyrektor marketingu ds. opon do samochodów osobowych i dostawczych, odmawia jakiegokolwiek komentarza w tej sprawie. Do tej pory Michelin nie był obsługiwany na stałe przez żadną agencję PR. Multi-Event Communications istnieje od 1989 r. i jest partnerem w dziedzinie PR w Grupie Ogilvy. Obsługuje m.in. Unilevera (marka Domestos) i PricewaterhouseCoopers. Przychody agencji w 2000 r. wyniosły 2,6 mln zł, czyli o 1,3 mln zł więcej niż w roku 1999. Jak powiedziałĘMariusz Pleban, dyrektor działu obsługi klienta Multi-Event Communications, współpraca z Michelin Polska rozpoczęła się jeszcze przed ogłoszeniem przetargu, w listopadzie 2000 r., od stworzenia przez agencję centrum szkoleniowego w nowej siedzibie Michelin Polska w Warszawie. Koncern Michelin Polska (wszystkie marki) w zakresie działań ATL obsługiwany jest od strony strategii i kreacji przez agencję TBWA Warszawa, zaś planowaniem mediów zajmuje się dom mediowy Media Direction, natomiast za zakup mediów odpowiedzialny jest HMS Carat. Budżet reklamowy przeznaczony na działania BTL (dla wszystkich marek) należy do agencji Ogilvy Group. Budżet mediowy w 2001 r. przeznaczony zostanie głównie na reklamę dwóch marek: Michelin i Kleber. (PR)

Czytaj więcej na temat: , , , , , ,