Zagranica

Kontratak Google i Yahoo!

Google i Yahoo! przystąpiły do kontrataku wobec miażdżących opinii marketerów, konkurencji i władz USA oraz Unii Europejskiej na temat umowy...

Google i Yahoo! przystąpiły do kontrataku wobec miażdżących opinii marketerów, konkurencji i władz USA oraz Unii Europejskiej na temat umowy reklamowej między obiema firmami.

Internetowi giganci chcą rozbić “przesądy” krytyków ich porozumienia, publikując specjalny serwis internetowy YahooGoogleFacts.com. W obliczu prawdopodobnego dochodzenia antymonopolowego po obu stronach oceanu na 28 stronach obie firmy tłumaczą, dlaczego ich umowa jest korzystna dla reklamodawców, konsumentów oraz tradycyjnych mediów. Google porównuje umowę z Yahoo! do porozumienia Forda i Toyoty (silniki). Nie zgadzają się też, by porozumienie reklamowe bądź współpraca (w przeciwieństwie do fuzji) w ogóle podpadały pod przepisy antymonopolowe.

O protestach i potencjalnych dochodzeniach w tej sprawie pisaliśmy w sierpniowych i wrześniowych numerach DS “MMP”. Czerwcowe porozumienie pozwala Google na sprzedaż reklam z witryny Yahoo! w zamian za udziały w zyskach. Według niektórych prognoz realizacja umowy może doprowadzić do przejęcia 80-90 proc. udziałów w rynku reklamy online. (MS na podst. “The Wall Street Journal” i ClickZ.com)