Kraj

Spot Arctic Icy Fruit niezgodny z wytycznymi Komisji Etyki Reklamy

Komisja Etyki Reklamy działająca w ramach Rady Reklamy zajęła się spotem telewizyjnym Arctic Icy Fruit (Hoop Polska) po otrzymaniu skargi,...

Komisja Etyki Reklamy działająca w ramach Rady Reklamy zajęła się spotem telewizyjnym Arctic Icy Fruit (Hoop Polska) po otrzymaniu skargi, w której zarzucano reklamie wprowadzanie konsumenta w błąd. Chodzi o pojawiające się w spocie sformułowanie “naturalna woda mineralna z owocowym smakiem”. Uznano, iż wprowadza ono konsumenta w błąd, dlatego Komisja Etyki Reklamy wezwała Hoop Polska do wprowadzenia w reklamie odpowiednich zmian, tak aby nie naruszała ona norm Kodeksu Etyki Reklamy oraz obowiązujących przepisów prawa. W uzasadnieniu decyzji powołano się na rozporządzenia ministra zdrowia w sprawie wód mineralnych, które nie dopuszcza dodawania do naturalnych wód mineralnych innych składników niż dwutlenek węgla. Ponadto na etykiecie produktu umieszczone zostało określenie “napój”, a nie “woda mineralna”, dlatego to słowo powinno być użyte w promocji marki. “Naturalna woda mineralna” może oznaczać tylko wodę bez dodatków.

Konrad Drozdowski, zastępca dyr. generalnego Rady Reklamy, powiedział, że pismo w sprawie ww. reklamy zostało wysłane do firmy Hoop pod koniec zeszłego tygodnia, więc jeszcze za wcześnie na jej reakcję.

Autorem kampanii była agencja reklamowa Hand Made. (AMS)