Kraj

ACTIVE MEDIA ROZPOCZYNA BADANIA NOŚNIKÓW REKLAMOWYCH

Firma Active Media, właściciel sieci telewizyjnych ekranów reklamowych na dworcach kolejowych, rozpoczęła realizację projektu badawczego, którego celem jest analiza ilościowa...

Firma Active Media, właściciel sieci telewizyjnych ekranów reklamowych na dworcach kolejowych, rozpoczęła realizację projektu badawczego, którego celem jest analiza ilościowa i jakościowa posiadanych nośników. Badania przeprowadzi firma Pentor. W pierwszej fazie zostaną przeprowadzone pomiary ilościowe widowni ekranów (sieć tworzy obecnie 13 nośników zlokalizowanych na 11 dworcach kolejowych, poza Warszawą). W drugim etapie badań analizie poddany zostanie jej przekrój geodemograficzny. Analizy mają mieć charakter powtarzalny (w br. odbędą się cztery fale badawcze, tak aby uzyskać pełny obraz widowni dworcowej i jej zachowań w przekroju całego roku). Ich wyniki zostaną uzupełnione przez informacje uzyskane na podstawie pomiarów własnych firmy, przeprowadzanych za pomocą kamer zamontowanych na wybranych ekranach. “Chodzi nam o stworzenie takiej technologii badawczej, która umożliwi nam jej stosowanie w każdej wybranej chwili” – twierdzi Witold Maciejewski, członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu Active Media. Wyniki badań ilościowych mają być znane pod koniec kwietnia br. Wysokość budżetu badawczego w br. szacuje się na ok. 160 tys. zł. Active Media (dawne IDM Info Digital Media) jest spółką zależną firmy reklamy zewnętrznej AMS SA. (JP)