Firma Active Media, właściciel sieci telewizyjnych ekranów reklamowych na dworcach kolejowych, rozpoczęła realizację projektu badawczego, którego celem jest analiza ilościowa i jakościowa posiadanych nośników. Badania przeprowadzi firma Pentor. W pierwszej fazie zostaną przeprowadzone pomiary ilościowe widowni ekranów (sieć tworzy obecnie 13 nośników zlokalizowanych na 11 dworcach kolejowych, poza Warszawą). W drugim etapie badań analizie poddany zostanie jej przekrój geodemograficzny. Analizy mają mieć charakter powtarzalny (w br. odbędą się cztery fale badawcze, tak aby uzyskać pełny obraz widowni dworcowej i jej zachowań w przekroju całego roku). Ich wyniki zostaną uzupełnione przez informacje uzyskane na podstawie pomiarów własnych firmy, przeprowadzanych za pomocą kamer zamontowanych na wybranych ekranach. “Chodzi nam o stworzenie takiej technologii badawczej, która umożliwi nam jej stosowanie w każdej wybranej chwili” – twierdzi Witold Maciejewski, członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu Active Media. Wyniki badań ilościowych mają być znane pod koniec kwietnia br. Wysokość budżetu badawczego w br. szacuje się na ok. 160 tys. zł. Active Media (dawne IDM Info Digital Media) jest spółką zależną firmy reklamy zewnętrznej AMS SA. (JP)