Zagranica

Kryzys wpływa na sponsoring olimpiady Londyn 2012; kontrowersje wokół umowy z Cadbury

Organizatorzy igrzysk olimpijskich Londyn 2012 potwierdzili, że w związku z kryzysem finansowym mają problemy z wypełnieniem planu zebrania 700 mln...

Organizatorzy igrzysk olimpijskich Londyn 2012 potwierdzili, że w związku z kryzysem finansowym mają problemy z wypełnieniem planu zebrania 700 mln funtów z kontraktów sponsorskich.

Największe kłopoty dotyczą sektorów: bankowego, finansowego i telekomów. Paul Deighton, szef komitetu organizacyjnego, przyznał, że nie spodziewa się podpisania nowych, znaczących kontraktów przed końcem tego roku. Organizatorzy przyznali też, że będą zapewne musieli otworzyć się na mniejsze firmy.

Dział marketingu igrzysk podpisał tymczasem umowę sponsorską z Cadbury. Wywołało to szereg ataków mediów podających w wątpliwość, czy w obliczu rosnącego problemu otyłości brytyjskich dzieci i nastolatków producent słodyczy powinien być sponsorem olimpiady. (MS na podst. “The Independent” i BBC)