Zagranica

PepsiCo może ograniczyć swoją współpracę z BBDO

PepsiCo może ograniczyć swoją współpracę z siecią agencyjną BBDO. Jeden z legendarnych aliansów, trwający od ponad 50 lat, jest obecnie...

PepsiCo może ograniczyć swoją współpracę z siecią agencyjną BBDO. Jeden z legendarnych aliansów, trwający od ponad 50 lat, jest obecnie w niebezpieczeństwie. PepsiCo zapowiedziało, że wyda na odświeżenie swoich marek 1,2 mld dol. w ciągu trzech lat, jednak mówi się, że coraz częściej marketer ma korzystać z usług agencji reklamowej TBWA. BBDO było autorem wielu słynnych kampanii Pepsi, m.in. “Pepsi Challenge” i “Generation Next”. Zmiany w polityce marketera wynikają ze słabnącej sprzedaży na rynku amerykańskim. W III kwartale br. w USA PepsiCo sprzedało o 4 proc. mniej napojów niż w tym samym okresie ub.r. (“AdAge”)