Zagranica

Spór wokół spotu HP z piosenką artysty pedofila

Amerykańskie i brytyjskie media spierają się o to, czy firma Hewlett-Packard postąpiła etycznie, wybierając do swojego spotu reklamowego utwór artysty...

Amerykańskie i brytyjskie media spierają się o to, czy firma Hewlett-Packard postąpiła etycznie, wybierając do swojego spotu reklamowego utwór artysty dwukrotnie skazanego pełnomocnym wyrokiem za pedofilię. Piosenka Garry’ego Glittera “Do You Wanna Touch Me” została wykorzystana w promocji Touch Smart TV. Glitter otrzyma 100 tys. funtów za wykorzystanie w reklamie utworu w wykonaniu Joan Jett. Wynagrodzenie wzrośnie, jeżeli reklama przekroczy założony w kontrakcie próg popularności w internecie.

Glitter wyszedł na wolność w sierpniu br. po 27 miesiącach spędzonych w więzieniu w Wietnamie.

Przeciwko postępowaniu HP zaprotestowały organizacje zwalczające pedofilię z Child Abusewatch.net na czele. The Advertising Standards Authority, brytyjska organizacja nadzorująca rynek reklamowy, zakazała emisji spotu w Wielkiej Brytanii, uznając go za “niesmaczny żart” i reklamę łamiącą dobre obyczaje. (MS na podst. UPI.com i MarketWatch.com)