Kraj

Koncern Murdocha wycofał się z TV Puls

Koncern News Corporation należący do Ruperta Murdocha wycofał się z Telewizji Puls. Wszystkie udziały przeszły w ręce pozostałych wspólników -...

Koncern News Corporation należący do Ruperta Murdocha wycofał się z Telewizji Puls. Wszystkie udziały przeszły w ręce pozostałych wspólników – Prowincji Zakonu Braci Mniejszych Konwentualnych (oo. franciszkanie) i Dariusza Dąbskiego, prezesa stacji. O swojej decyzji koncern Murdocha poinformował w komunikacie. “Kilka tygodni temu w związku z sytuacją w stacji News Corporation rozpoczęła konstruktywne rozmowy ze swoimi partnerami na temat wypracowania optymalnej strategii rozwoju dla TV Puls. Wspólnicy TV Puls przeanalizowali i ocenili możliwe scenariusze” – napisano w komunikacie. Koncern podał, że wypracowane rozwiązanie zostało uznane w obecnych warunkach za najkorzystniejsze dla wszystkich stron. Kontrolowany przez Ruperta Murdocha News Corp. był udziałowcem TV Puls od czerwca 2006 r. Miał 35 proc. udziałów stacji, 60 proc. należało do prowincji ojców franciszkanów, pozostałe 5 proc. do Dariusza Dąbskiego.

Do czasu zamknięcia tego wydania DS “MMP” kierownictwo TV Puls nie chciało komentować decyzji News Corp. i możliwych zmian w strategii stacji. Nadawca wydał jedynie krótki komunikat potwierdzający informacje o decyzji firmy Murdocha. “Jednym z punktów zawartego porozumienia jest sprzedaż przez News Corporation wszystkich posiadanych udziałów pozostałym wspólnikom z dniem 3 listopada 2008 roku” – napisano w komunikacie TV Puls. Stacja podała też, że rozmowy na temat wypracowania optymalnej strategii rozwoju dla TV Puls rozpoczęto kilka tygodni temu.

Obecna struktura TV Puls wygląda następująco: 51 proc. udziałów ma prowincja oo. franciszkanów, a 49 proc. Dariusz Dąbski. O możliwości wycofania się News Corp. z TV Puls mówiło się od lipca br., gdy stacja zwolniła 118 osób w ramach likwidacji pionu informacyjnego. Zwolnienia te zbiegły się w czasie z deklaracją firmy Murdocha o tym, że wycofuje się z wybranych rynków europejskich. Wymieniano wówczas m.in. Bułgarię i Serbię. Ostatnio TV Puls podtrzymywała swoje plany uruchomienia dwóch kanałów tematycznych – informacyjnego i rozrywkowego. Według AGB Nielsen Media Research w okresie styczeń-październik 2008 r. AMR (średnia oglądalność minutowa) TV Puls w grupie 4+ wynosiła 44 tys. widzów, a SHR (udział w rynku widowni) 0,78 proc. Rok wcześniej było to odpowiednio 29,4 tys. widzów i 0,50 proc. W tym okresie br. TV Puls zarobiła na reklamie 215,1 mln zł, a przed rokiem 53,4 mln zł. (PM)