Kraj

Orange wprowadza nową wizję marki "Together we can do more"

Mniej technologiczna, ale jeszcze bardziej ludzka - to kwintesencja nowej wizji marki Orange, którą PTK Centertel, operator sieci Orange (Grupa...

Mniej technologiczna, ale jeszcze bardziej ludzka – to kwintesencja nowej wizji marki Orange, którą PTK Centertel, operator sieci Orange (Grupa TP), zaprezentuje niebawem również w Polsce. Globalna kampania wprowadzająca nowe hasło “Together we can do more” (które zastąpiło stare: “Przyszłość jest jasna. Przyszłość to Orange”) wystartowała w Wielkiej Brytanii w lipcu br. i od tego czasu jest adaptowana na kolejnych rynkach.

Działania wizerunkowe zainicjuje kampania świąteczna, która ruszy 17 listopada. Film reklamowy przygotowany przez polski oddział Leo Burnett podkreśla, że marka Orange zbliża i łączy ludzi (w gronie rodziny, przyjaciół, znajomych). Kolejny etap wprowadzania nowego wizerunku nastąpi w styczniu 2009 r. – w mediach będzie emitowany spot wizerunkowy “I am” przygotowany globalnie dla Orange przez brytyjską agencję Fallon (Grupa Publicis).

Grażyna Piotrowska-Oliwa, prezes PTK Centertel, nie zdradza wysokości planowanych nakładów reklamowych na kampanię wizerunkową, ale zapewnia, że będzie ona “na tyle intensywna, by była dobrze zauważalna”. Prezes Centertela nie zdradza również wysokości przyszłorocznego budżetu reklamowego operatora, ale zapewnia, że będzie on “proporcjonalny do wyników biznesowych i adekwatny do założonych celów”.

Według danych po III kwartale br. Centertel miał 14,05 mln klientów, w minionym kwartale pozyskał ich 154 tys. Po trzech kwartałach br. przychody Grupy TP z telefonii komórkowej wyniosły 6,433 mld zł i były o 8,3 proc. wyższe niż w analogicznym okresie 2007 r., podczas gdy przychody z telefonii stacjonarnej wyniosły 7,852 mld zł, ale były o 4,1 proc. niższe niż w ub.r.

W ciągu dziewięciu miesięcy tego roku PTK Centertel na reklamy w mediach wydał 264 mln zł brutto (dane cennikowe bez uwzględnienia rabatów), podczas gdy w całym 2007 r. jego wydatki reklamowe wyniosły 308 mln zł (źródło: Expert Monitor). Telekomunikacja Polska w tym roku wydała w mediach 120,6 mln zł brutto, podczas gdy w całym ub.r. było to 195,5 mln zł. (MB)